lördag 18 januari 2014

Kapitel 30. Ett nattligt ingripande.

För att fira Saturnus resa, hemkomst och pension så kom Gator med förslaget att de skulle ha lite fest. Det blev en maskerad med de allra närmaste. Natt skulle komma med fru och barn med Karin var upptagen på annat håll, men Teresa kom med och Saturnus som bara träffat henne ett få tal gånger innan blev överlycklig.


-Du är inte bara en vargunge du, du är också en liten tiger! Teresa skrattade och Saturnus kände sig överlycklig, hela familjen var här! Även om Uranus var tvungen att åka iväg ganska tidigt så var det en trevlig fest med mycket skratt.


En när bild på Teresa Galaxy, även om hon är i både varg OCH tiger form. Saturnus blev glad över att få veta att hon hade egenskapen Modig!




Saturnus tog tillfället att umgås lite extra med Natt och Gator passade Teresa så länge.
-Kuddkrig! Jag vill leka kuddkrig! Teresa var rak på sak och visste vad hon ville så Gator hade inget val än att ha kuddkrig, även om han inte riktigt vågade slå tillbaka.

-Nej! Jag ger mig, jag ger mig! Du är för stark! Stark var hon, alla blev extra starka när de var i vargform och Teresa var inte något undantag. Han tittade efter henne när hon sprang för att berätta om sin vinst för sin pappa och såg hur hon hoppade upp i hans knä och såg hur Natt skrattade och med Teresa och blinkade åt Gator.

Jag vill också känna så. Jag borde svarat Uranus, dumma eld som avbröt mig! Jag borde tagit upp det igen efter, tänk om hon tror att jag inte vill ha barn nu? Det vill jag jag blev bara så förvånad, jag trodde inte hon ville..”


Klockan var sent när Natt begav sig hem med en sovande Teresa på axeln, Uranus hade kommit hem och de hade alla ätit middag och pratat så länge att de inte tänkte på tiden fören Teresa somnade vid matbordet och välte ut sitt glas med vatten.

-Det har varit en bra dag, du har en fantastisk familj, hur var det på jobbet?
-Det var bra, jag vill avancera.. Inte för att det är något fel på barnen men jag vill springa. Jag vill vinna tävlingar! Förstår du vad jag menar? Gator nickade svagt. Han var helt slut, de tittade på varandra och Uranus såg hur Gator somnade. Hon kramade om honom och föll snart själv i djup sömn.

Ett par timmar senare när alla sov så vaknade Gator till, han tyckte han hörde något i trädgården, men det måste varit ett djur... Eller kanske en zombie! Fast.. Det var inte fullmåne?


Gator hade precis börjat slappna av när han hörde ett ljud som inte var ett vanligt ljud. Dessutom lät det som om det kom ifrån huset. Han reste sig långsamt ur sängen och smög ut och.. Ja nu var han säker. Det är någon som är i huset! ”Det måste vara Saturnus, eller så är det Obgu som är här på ett natt besök, men.. Det låter som om vem det än som är här smyger”.


Gator blev allt mer osäker, han hade sin mobil i handen. Och då såg han en person iklädd mössa smyga bakom hörnet. Gator kände kalla kårar längst med ryggen och backade undan och slog numret till larmcentralen.
-Det är någon som brutit sig in!” Mannen i luren frågade efter adress som Gator viskade fram.
-Stanna kvar där du är! Vi har en polis i närheten, detta är inte första inbrottet. Hon borde vara där inom tre minuter. Om du kan öppna dörren utan att inbrottstjuven upptäcker dig så gör det!
Gator tog ner telefonen från örat och hörde att inbrottstjuven var i korridoren längst bort så han smög sig mot ytterdörren och bad en bön att personen inte skulle höra klicket från dörren.
Bara ett par sekunder senare kom en kvinnlig polis som tittade på Gator, som pekade ut var tjuven var.


Polisen skyndade sig fram
-POLIS! Upp med händerna, du är gripen! Men tjuven försökte fly så polisen kastade sig över honom. Nu kunde Gator se att det var en man.


Det var full tumult men polisen lyckades överbemanna tjuven och Saturnus och Uranus kom utspringande av ljudet.

-Jag är polis! Den här mannen är en inbrottstjuv som har slagit till i flera hem i området och har nu varit hos er. Jag ber om ursäkt för att jag väckt er men jag det är tack vara er man som vi äntligen gripit den här boven. Polisen tittade på Uranus.
-Vi.. vi är inte gifta.

-Oh! Polisen fick en lätt röd färg på kinderna som inte berodde på slagsmålet med tjuven. -Jag ber om ursäkt. Jag vill tacka er i alla fall och fortsatt trevlig kväll. KOM MED HÄR NU DIN BOV! Råna oskyldiga människor, att du inte skäms! Polisen tog med tjuven som nu hade handklovar och såg så arg ut att han hade kunnat explodera vilken sekund som helst.

Familjen stod och tittade på varandra och visste inte vad de skulle göra fören Saturnus sa:
-Jag sätter på lite te så kan vi gå ner i arv innan vi går och lägger oss igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar