söndag 19 januari 2014

Kapitel 31. Uranus har nyheter.

Uranus hade inte varit säker, men nu var hon helt hundraprocentig. Man kunde till och med se det trots att hon var i den bästa form hon någonsin varit.

Hon betraktade sig själv i spegeln och lät handen glida över den lilla bulan på magen. ”tänkte om han inte vill ha barn... tänk om det var det han försökte säga. Men, då uppfostrar jag det själv. Jag vill behålla barnet. Jag är äldre än vad mamma var hon fick Natt, ja, jag är nog till och med äldre än vad hon var när hon fick mig!”

Hon fann Gator i sovrummet och visste att det stora nattlinnet hon hade på sig dolde bulan, hon ville säga det till honom själv.
-Gator...
-Ja, mitt solljus? Oh, vilket fint nytt nattlinne! Lite stort kanske?
-Just nu, ja.. det var det jag vill tala om jag... Jag vet inte hur jag ska säga detta men jag är gravid, och jag tänkte behålla barnet. Om du inte vill ha barn så är det okej, men då får du flytta ut! Jag tänker inte leva med dig om du inte vill ha barnet. Uranus brukade inte ofta säga så många meningar på en gång och Gator såg förskräckt ut....


Bara för att brista ut i det största leende hon någonsin sätt, han gick fram till henne och snurrade runt henne i en långsam cirkel och kysste henne. Han höll kvar henne och hon kände sig så trygg i hans starka armar.
Han såg fortfarande så ung ut, men hans ljusa ögon, de var så vackra när de var fyllda av glädje.
-Unni. Jag älskar dig och vårt barn, jag kommer älska det tills solen och månen byter plats och stjärnorna dansar på himlen. Jag vill inget hellre än detta.


Gator hjälpte henne lätt och smidigt upp på benen igen och tittade på magen.
-Får jag känna? Kan man känna något?
-Haha, ja känn här.. Uranus förde hans hand till den lägre delen av magen och Gator klappade magen och följde bulan och talade mumlande till magen.
-Undra om det är en liten vargunge där inne? När kommer du? Det spelar ingen roll men när du kommer till världen ska vi älska dig. Lille vargunge.


Oh, det gick som en dans. Nu är det mamma kvar. Jag har inte en aning om hur hon kommer reagera.. men visst måste hon bli glad?” Uranus höll handen på magen och stod ett ögonblick utanför dörren till kontoret där Saturnus stod och målade.
äsch, jag kan inte stå här för alltid” tänkte Uranus och öppnade dörren. Saturnus vände sig om och log mot henne.

-Hej, var det något speciellt? hennes mamma vände sig emot henne.
-Hm. Ja. Mamma. Jag... Jag.. Varför är det svårare att berätta för dig än för Gator?! Jag hoppas du kommer se detta som något positivt så som vi gör, det är nämligen så att jag är med barn.


Saturnus fick tårar i de lila ögonen och tårarna svämmade över. Hon böjde sig fram och tog tag i Uranus arm och tog ett steg emot henne och omfamnade henne hårt.
-Jag trodde inte jag skulle få leva att se dig få barn! Blir det en vargunge till? Haha, ni har en väldigt hektisk tid framför er, för det kommer nog med stor sannolikhet bli en liten vargunge och de är hemska! Och underbara, självklart. Oh Natt var helt galen när han lärde sig krypa och blev ännu värre när han lärde sig gå! Jag är så lycklig för er skull.

Uranus stod där och kramade sin mamma för hon visste inte vad mer hon skulle göra. Hon var lycklig över att båda tagit det så bra. Uranus hade inte sagt något till någon av dem men hon hade faktiskt ring Natt och berättat för honom först. Han skrek så högt av glädje att hon skrattande fick hyscha honom så att hans glädjerop inte skulle höras igenom toalettväggarna.


Dagarna när hon var gravid gick låååångsamt. Uranus passade på att träna, påta i trädgården eller läsa men blev snabbt väldigt uttråkad.

Så vad gör hon, jo hon bestämmer sig för att laga diskmaskinen som varit trasig i evigheter. Det är ju smart Uranus, passa på att göra något sådant när du är gravid! *facepalm*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar