Vilka regler kör jag med?

Det finns (som ni kan läsa om under "Vad är en Legacy?") en hel del olika typer av regler, men jag tänkte att det är lättare att lista vilka regler jag kör med mer specifikt.


  • Inga pengafusk! När grundsimmen eller en sim blir utslängd befinner sig på en tomt får simmen inte äga mer än 1300 simdaler. Om det kommer en möjlighet att vinna stora summer pengar (ex: reklamjobb eller att man får väldigt dyra gåvor) så kommer jag ta bort dem. Tanken är att det ska vara svårt och att man ska få slita med dem.
  • Inga humörfusk! Detta gäller om det inte uppstår en situation där det måste. Simmar kan fastna och det gäller inte bara ens egna utan NPCs (simmar du inte själv styr) kan ställa till det för en.
  • Det som sker, sker! Om saker händer så stänger jag inte av utan att spara. Det här varit en hel del buggar under spelets gång, men i så fall försöker jag bara ta med det i berättelsen. Om min arvinge dör är spelet slut!
  • Jag räknar inte poäng. Jag förstår att det kan vara kul att räkna poäng, men jag tycker det känns lite omständligt. 
  • Jag väljer inte egenskaper eller annat. Jag har bara gjort det på grundaren. Annars slumpar jag (högst 3 gånger) fram egenskaper. Jag väljer inte heller vad de ska jobba med, utan när simmarna blir Ungdomar så tar jag en av de alternativ som visas som jag anser passar bäst efter deras egenskaper.
  • Simmarna skapar sig själva! De som föds i familjen får en personlighet efter sina egenskaper.
  • Matriarkat. Det måste vara en kvinna som för släktet vidare, detta beror på att grundaren kommer från ett matriarkaliskt samhälle.
  • De måste inte stanna kvar på samma tomt! En vanlig regel är att man ska stanna kvar på samma tomt, men detta tycker jag känns lite onaturligt och leder tillslut till väldigt tunga saves.




Övrigt: Jag sparar inte när jag skapar scener som kräver en del fusk som kan förstöra savesen, använder mig av material som finns att hämta på simssidor och ja.. det är nog allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar